Tekststørrelse
A+ A-
Kontrast
farge.png lofi.png
Vær fra yr.no
Lettskyet 12°
46787275 - group of school kids sitting on stairs

Skolestart 2018 - har vi riktig kontaktinformasjon?

Askim kommune sender i perioden 11. desember 2017 – 19. januar 2018 ut informasjon om innmelding av skolestartere via Altinn eller din valgte digitale postkasse. 

For å kommunisere med deg på nett må det offentlige ha tilgang på ditt riktige mobilnummer og e-postadresse. Denne informasjonen samles i et nasjonalt kontaktregister. Det er dette registeret som brukes når du logger inn med ID-porten til ulike offentlige tjenester, slik som f.eks. utfylling av selvangivelsen i Altinn, eller når stat og kommune trenger å varsle deg om vedtak eller annen viktig informasjon digitalt.

Du oppdaterer selv kontaktinformasjonen, og du trenger kun å oppdatere den på ett sted.

Har du riktig e-postadresse og telefonnummer i det nasjonale kontaktregisteret?

Altinn og de digitale postkassene sender varsel om brev til deg på e-post og eventuelt SMS. Varselet vil gå til den e-postadressen eller mobilnummeret du har oppgitt i det nasjonale kontakt- og reservasjonsregisteret. Derfor er det viktig at du har oppdatert e-postadresse og telefonnummer i dette registeret.

Du kan logge inn med ID-porten (for eksempel BankID eller MinID) for å sjekke eller endre dine opplysninger. Her kan du logge inn for å oppdatere kontaktinformasjonen din

Har du reservert deg mot digital post?

Dersom du har reservert deg mot digital post, eller mangler e-postadresse i det nasjonale kontaktregisteret, vil brev om innmelding til skolen sendes til din folkeregistrerte boligadresse.  

Tips en venn Tips en venn Skriv ut Skriv ut